Economie

Banca Comercială Carpatica a încheiat 2011 cu pierderi de 31,5 mil. lei

<p>Banca Comercială Carpatica a încheiat anul 2011 cu o pierdere netă de 31,539 milioane lei, cu 79,6% mai mică faţă de cea din anul anterior, conform unui comunicat al băncii remis joi Bursei de Valori Bucureşti.</p>

Activele totale ale BCC au înregistrat o creştere substanţială, cu 29,11% faţă de 2010, de la 2,933 milioane lei la 3,787 milioane lei, într-un context de piaţă financiar-bancar nu tocmai favorabil.

Indicatorii de prudenţialitate şi de performanţă ai băncii s-au menţinut pe tot parcursul anului 2011 la un nivel satisfăcător, nefiind necesară nicio majorare de capital cu numerar din partea acţionarilor.

Efectele publice şi datoriile asimilate au crescut la 1,674 milioane lei, de la 691,703 milioane lei la 31 decembrie 2010, fiind modificarea cu cel mai mare impact asupra structurii activului.

Depozitele atrase de la clientela nebancară au înregistrat o creştere cu 4,44% faţă de anul anterior, de la 2,404 milioane lei la 2,51 milioane lei.

În 2011, veniturile totale ale băncii au scăzut cu 19,48% faţă de 31 decembrie 2010, însă cheltuielile au înregistrat o dinamică mai mare, fiind în scădere cu 29,75%.

Raportul credite acordate clientelei (valoare brută)/depozite atrase înregistrează un nivel de 49,02%, iar indicatorul lichidităţii imediate se situează la un nivel de 35,14%.

Solvabilitatea la 31 decembrie 2011 a fost de 11,73%, peste limita minimă impusă de BNR.

Portofoliul produselor BCC a fost adaptat cerinţelor actuale de piaţă, introducându-se produse noi de creditare şi economisire, care vin în sprijinul clienţilor actuali şi potenţiali. Printre noutăţile anului 2011 se numără creditul „Rădăcini”, desemnat produsul anului 2011 în cadrul Galei Premiilor Piaţa Financiară, şi lansarea cardului MasterCard e-Smart Debit, cardul cu digipass inclus.

Banca Comercială Carpatica deţinea la finele anului trecut o reţea de 155 de unităţi, formată din 57 sucursale, 83 de agenţii şi 15 puncte de lucru.

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter