SC Drumuri și Poduri Județene Cluj, aflată în subordinea Consiliului Județean, este cu un picior în groapa falimentului de câțiva ani. Deși a "mâncat" bani serioși din bugetul județului, situația societății nu s-a îmbunătățit. Ba mai rău, se înrăutățește de la un an la altul.
Liberalul Dan Gavrea, fost consilier județean, devenit peste noapte director la societatea falimentară a Consiliului Județean Cluj, Drumuri și Poduri Județene, a demisionat după doar două luni de la instalarea în funcție. Potrivit unor surse, demisionarul Gavrea nu va rămâne pe drumuri. În prezent, a fost numit consilier în aparatul propriu de lucru al preşedintelui Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.
Consilierii judeţeni au votat luni bugetul judeţului Cluj pe acest an fără nicio soluţie pentru salvarea societăţii Drumuri şi Poduri Judeţene SA, care este la un pas de insolvenţă, şi cu bani pompaţi în aceleaşi proiecte de ani de zile. Consiliul Judeţean Cluj beneficiază anul acesta de un buget record de 1,3 miliarde lei.
Societatea Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj (DPJ), constructorul drumului turistic Răchiţele-Ic Ponor, a făcut astăzi recepţia drumului. “Acolo (n.red. la Răchiţele-Ic Ponor) sunt două contracte. Noi ne-am terminat partea de drum. Astăzi am recepţionat lucrările la drum. Nu este vorba despre recepţia finală a întregului proiect”, a ţinut să menţioneze Călin Platon, director general DPJ Cluj.
Societatea Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj (DPJ), constructorul drumului turistic Răchiţele-Ic Ponor, acuză Consiliul Judeţean Cluj de o “birocratizare excesiv㔺i o lipsă de asumare a responsabilităţilor ce îi revin în derularea proiectului de modernizare a drumului Răchiţele-Ic Ponor, după ce instituţia nu a plătit nici un leu, de mai bine de două luni, pentru lucrările efectuate la proiectul derulat cu fonduri europene în valoare de 4,7 milioane lei din totalul de 13,324 milioane lei.
Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Mihai Seplecan, a vizitat, marţi, atât şantierul drumului judeţean 109 C Gherla-Fizeşu Gherlii-Ţaga cât şi alte sectoare de drumuri cum ar fi, spre exemplu, cel care duce în localitatea Buza, aflat într-o stare extrem de avansată de degradare. Cu această ocazie, Seplecan a declarat că intenţionează să acceseze un credit bancar pentru asfaltarea a 900 de kilometri de drumuri judeţene.
În ultimii ani, judeţul Cluj nu a beneficiat de niciun operator care să se ocupe de întreţinerea curentă a drumurilor judeţene. Starea acestora s-a degradat continuu, Clujul ajungând să aibă cele mai proaste drumuri din ţară. La doi ani de la lansarea licitaţiei, Consiliul Judeţean Cluj a semnat în aprilie 2015 acordul cadru pentru lucrările de întreţinere pe timp de vară şi serviciile de deszăpezire.
După ce iniţial l-au respins, consilierii judeţeni au votat proiectul privind transformarea RADJ Cluj în societate comercială. Proiectul de hotărâre privind transformarea Regiei Autonome a Drumurilor Judeţene Cluj în societate comercială nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru a fi aprobat.