“Cele două loturi din Autostrada Sebeș-Turda nu pot fi recepționate, în ciuda a ce spun toţi cei care dau filmuleţe din dronă”, declara recent ministrul Transporturilor, Lucian Şova. În aceste zile, pe loturile 3 şi 4 ale autostrăzii se fac teste de planeitate şi de rugozitate.
Conducerea Companiei de Drumuri a dispus în ultimele luni mai multe acţiuni inopinate de control în urma cărora au fost identificate o serie de neconformităţi.
În urmă cu aproape un an, pe DN1 între Cluj-Turda și Cluj-Oradea sensurile de circulaţie au început să fie separate prin borduri unele mai înalte, altele mai joase, iar benzile au fost îngustate. Oamenii au protestat, au amenințat, s-au înmulțit accidentele rutiere. În tot acest timp, autoritățile de la Cluj se băteau cu pumnul în piept că vor opri lucrările efectuate de Compania de Drumuri.
Construim haotic fără să ne gândim la nevoile economice, iar lipsa de autostrăzi a dus România la periferia economică a Europei. Declaraţia aparţine oficialilor din fosta CNADNR.
În prezent, oficialii CNAIR decontează la mijlocul fiecărei luni facturi de milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş. Cunoscută ca autostrada "Bechtel", aceasta a înghiţit zeci de milioane de euro, deşi nu este gata.
O nouă filmare cu drona realizată şi publicată de către Asociaţia Pro Infrastructura (API) arată că lucrările pe "ciotul" de 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşelu sunt aproape gata. Tronsonul va fi gata până la finalul anului, dar nu va fi deschis circulaţiei. În cel mai bun caz, pe noul tronson Gilău-Nădăşelu se va putea circula abia peste un an.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis joi notificarea de reziliere a contractului de proiectare şi execuţie pentru Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borş, parte din Autostrada Braşov - Tg. Mureş - Cluj - Oradea.