Politică

PSD Cluj: METROUL, de la o soluție pentru descongestionarea traficului, la jocul de alba-neagra

Proiectul introducerii metroului în Cluj-Napoca are o istorie electorală bogată, în momente politice bine alese, edili sau candidați la onorabila demnitate opinând despre oportunitatea acestui proiect, subliniază social democraţii clujeni.

PSD Cluj : METROUL, de la o soluție pentru descongestionarea traficului, la jocul de alba-neagra PSD Cluj : METROUL, de la o soluție pentru descongestionarea traficului, la jocul de alba-neagra

Potrivit acestora, introducerea metroului în Cluj-Napoca este un proiect fundamental pentru descongestionarea traficului având în vedere că în următorii zece ani, Cluj-Napoca, respectiv zona metropolitană a Clujului, va depăși 500.000 locuitori. În acest context acest proiect trebuie DEZBĂTUT, apoi INIȚIAT cât de repede, nu în campania electorală. Metrou în Cluj-Napoca nu trebuie să fie un vehicul electoral ci un proiect la care să achieseze întreaga comunitate.

„În doar doi ani dl. Emil Boc a luat în brațe NU și DA în dreptul introducerii metroului în Cluj-Napoca. Este un proiect prea serios pentru comunitate iar Executivul primăriei trebuie să se oprească din jocul de alba-neagra și să vină cu o propunere serioasă în fața clujenilor” a declarat deputatul Horia Nasra, președintele PSD Cluj.


Social democraţii fac şi o scurtă cronologie pentru necunoscători:

În 27 septembrie 2015 dl. Emil Boc declara: „Soluția metroului nu se poate implementa la Cluj, pentru că avem un oraș cu jumătate de milion de oameni și cu un cost de 5 miliarde de euro pentru metrou. Ar fi o soluție care nu se poate susține financiar. Ar fi frumos să ai de la Polus la Aeroport o linie de metrou. Din nefericire costurile exorbitantate, de 5 miliarde de euro, nu ne permit nici să visăm”.


În 7 martie 2016 dl. Emil Boc declara: „Eu nu spun că nu merită. Deocamdată se fac analize. Eu am propus o discuție măcar de pricipiu pentru a se vedea ce ar însemna un metrou măcar de la Polus și până la Aeroport. Costurile sunt de miliarde de euro, unu, două, trei sau patru miliarde de euro. Nu aș putea să vă spun exact pentru că studiile sunt foarte aproximative. Se face o analiză pentru a se vedea cum va fi sustenabil un astfel de metrou la un oraș cu o jumătate de milion de locuitori. Eu cred că nu trebuie exclusă o astfel de variantă pe termen mediu și lung”.

În 26 septembrie 2017 dl. Emil Boc declara: „Tineţi minte cât de mult am fost criticat când am lansat, când am discutat această propunere pe care noi în primărie o purtăm de multă vreme cu privire la metrou. Nu va putea fi evitată discuţi aceasta că unii ne critică că unii sunt de acord, este o altă problemă. (…) Mulți spun că aceste planuri sunt futuriste, că sunt gogoși, că sunt poveşti. Nu va putea fi evitată această discuție. Clujul merge în această direcţie. Nu o facem noi, o va face altcineva. Va trebui făcută la un moment dat”.

abonare newsletter