Finanțarea campaniei pentru alegerile parlamentare a presupus cheltuieli de 210 milioane de lei din partea competitorilor electorali. Aproape 40% din bani au mers pe promovarea online.
Creșterea subvențiilor pentru partidele politice este criticată de mai multe ONG-uri, care semnalează că majorarea nu a fost precedată de o „consultare reală”.
În perioada ianuarie-iunie, partidele politice au primit subvenții în valoare de 133 de milioane de lei. Toate partidele au cheltuit mai mult decât au primit, astfel că totalul cheltuielilor este de aproape 200 de milioane de lei.
În 2023, cheltuielile partidelor au depășit vizibil veniturile, diferența fiind acoperită cu economii din anii precedenți. Cea mai mare parte din bani au fost plătiți pentru presă și propagandă.
Între 2019 și 2023, partidele din România au cheltuit aproape 100 de milioane de lei pentru promovarea temelor politice, electorale și sociale prin reclame pe rețele de socializare. Peste jumătate din sumă a fost cheltuită de PSD, PNL și USR.
Subvențiile plătite partidelor prin Autoritatea Electorală Permanentă în anul 2024 vor fi majorate cu 50% față de anul 2023. Expert Forum solicită partidelor politice de la guvernare să scadă semnificativ sumele.